2010. március 30., kedd
Ha nem referenciaképről és nem is modell után rajzolsz portrét, hanem csak úgy úgy fantáziából rajzolnál, akkor nem árt tudni egy-két tényt a fej átlagos arányairól.

Természetesen minden embernél vannak nagyon kicsi eltérések, ezért is kell a referenciaképedet, illetve a modelledet pontosan megfigyelned és lemérned a főbb távolságokat, úgyhogy amit most leírok az egy átlag. 

Szembenézeti portrénál a szemmagasság felezi a fejet függőlegesen, vagyis a szemmagasság-fejtető és szemmagasság álltávolság az ugyanakkora. A fejtető alatt a koponya értendő, vagyis a haj magassága ezen változtat.

A szem 5x fél rá vízszintesen a szemmagasság vonalára. Vagyis a két szem között is van egy szemtávolságnyi hely, valamint a szemektől a fülek irányába is elfér egy-egy szemnyi távolság.

A fejet függőlegesen fel lehet osztani harmadokra, az alsó harmadnál van az orr alja. Az orr alja vagy a száj teteje egy vonalban van a fül aljával, a fül teteje pedig a szem tetejének a vonalával van egy magasságban.
A száj szélei a szem közepével vannak egy vonalban függőlegesen.

Az alábbi videó egy nagyon jó példa ezekre az arányokra. Valamint a végén még azt is bemutatja, hogyan lehet háló segítségével rajzolni. http://www.youtube.com/watch?v=i69UsNK4w8Q



 ---------

Linkek:

Online Jobb Agyféltekés Rajztanfolyam - Hogy otthonod kényelmében tanulhass meg rajzolni az alapoktól, ahol egy tapasztalt oktató és gyakorló művész segít neked a maximális fejlődésben

5 megjegyzés:

  1. Szia! (sztok) nagyon tetszik ez az oldal sok-sok új dolgot megismertem a portrérajzolással kapcsolatban! A legjobb az benne, hogy egyszerűen és érthetően van leírva minden! És ezáltal könnyű megérteni, illetve elsajátítani a technikákat! :))

    VálaszTörlés
  2. Szerintem a függőlegest meg a vízszintest felcserélted

    VálaszTörlés
  3. Hello, én épp most készülök felvételizni SZTE-be a képi ábrázolás szakra, és nagyon sokat segített ez a "tutoriál", már 4. éve űzöm komolyan a rajz ipart, csendélettel meg fantáziarajzzal soha nem volt bajom, de portrét életemben egyszer nem tudtam rajzolni normálisat. Nagyon sokat segített ez, előbb is eszembe juthatott volna :D ha gyakoroltam, és belejövök rendesen, küldök egy képet egy régebbi portréről, és arról, amit ez után rajzoltam, szerintem már most van különbség, hát még a későbbiekben :)

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy tetszik ez a bejegyzés és hasznosnak találjátok az oldalt. Ezért éri meg csinálni. :-)
    Várom a rajzokat! ;-)(rajz.hobby@gmail.com)

    VálaszTörlés
  5. Nekem is nagyon tetszik az oldal :)
    Most találtam meg először ezt a weboldalt és nagyon tetszik én nem tok portrét készíteni de jeles vagyok rajzból és még szeretnék újabb technikákat megismerni szóval majd lehetne fent több ilyen dolog is az oldalon (ha nem nagy kérés...)

    VálaszTörlés

Elérhetőség

Rajz rendelés, portrérajzolás, valamint az Online rajztanfolyamról érdeklődés: contact@rajzhobby.hu

Iratkozz fel Feedre

Online Jobb Agyféltekés Rajztanfolyam

Online Jobb Agyféltekés Rajztanfolyam
Online Jobb Agyféltekés Rajztanfolyam

Keresés ebben a blogban

Hobby rajz's Fan Box

Online Színes Jobb Agyféltekés Tanfolyam

Online Színes Jobb Agyféltekés Tanfolyam
Online Színes Jobb Agyféltekés Tanfolyam

Itt tudsz feliratkozni hírlevélre

Add meg az e-mail címed:

Delivered by FeedBurner

Rendszeres olvasók

Üzemeltető: Blogger.